Rebecca

Breaking free.

Kategori: Tankar

Nu känns det inte längre naturligt att skriva utan å, ä och ö. Ett tag var mina tangentfingrar anpassade efter detta. Inte längre, jag har åter blivit svensk. Och jag har inte gått in på couchsurfing en enda gång.

Jag är inte den person jag säger till andra att jag ska vara. När jag beklagar mig. När jag sätter mig i distans till det jag vill göra genom att säga att jag inte har gjort det.

Ibland är det dags att hålla sina ambitioner för sig själv, ibland är det dags att överhuvudtaget skaffa några. Det jag som bröt sig fritt börjar lägga sig i sängen. Nej. 

Genom att säga så lägger jag mig där. Lägger jag ribban i snoozefunktionen. Lägger jag värderingar i snoozefunktionen. Genom att yttra värderingar om mitt liv skaffar jag dem åt mig själv. 

Jag är ju den som inte dömer. Inte då heller min egen framtid eller samtid. Dags att sätta stopp.

Jag har inte energin. Jag är den. Jag är den skapande energin jag så länge letat efter.



Kommentarer

  • N säger:

    Hell yeah!

    2008-10-30 | 21:57:46

Kommentera inlägget här: