Rebecca

Säj inte nä, säj jää!

Kategori: Tankar

För några dagar sedan tog jag ett beslut jag känner mig bekväm med, som gjorde att vintern kändes roligare att vara i istället för att bara ta sig igenom. Jag tror på detta. Det gäller att komma ihåg det när inspirationen tryter eller någon kommer med motförslag, motargument: jag tror på detta, då spelar ingenting annat någon roll. Att välja med hjärtat. Det är intressant, jag vet inte hur mycket jag egentligen har gjort det förut. Nu gjorde jag det. Säger hjärtat en annan sak idag än det sa igår? Vad är rent, vad är påverkat av krassa känslor och tankar, andra människor, påhittade yttre krav... vem säger vad, vad säger det, det säger en del. Men ja: livet är en lek. Gör det du känner för. Vissa säger: lev som om du skulle dö imorgon. Jag säger: lev som om du skulle leva för evigt. Vad skulle du göra först?
Nowhere man, the world is at your command!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: