Rebecca

Och med fläsk i näsan, en vagel i ögat och hudlotion i håret.

Kategori: Tankar

Jag har talat ut, jag har pratat sönder, om jag tänker har jag inte sagt ett ord. (men jag rear INTE ut min själ.)

Verkligen är allt på fel plats idag (fast äntligen är maten i magen, och det är jag glad för). En bit mat åkte upp i näsan på mig. Mitt öga är svullet för att det är nåt som skaver på insidan. Jag visste inte riktigt vad jag hade för balsam i håret och jag tror minsann att det var hudlotion (så om du är torr om händerna kan du tafsa lite i mitt hår). Dessutom glömde jag naturligtvis gympapåsen i nacka kyrka, efter luciakonserten.

Jag är snygg i alla fall om det är nån tröst. Rätt så.

Jag behöver ett fall och en lösning, jag behöver något att älta och det tycks jag alltid finna men jag behöver något meningsfullt - och jag behöver alla nödvändiga verktyg för att kunna hitta lösningen. Vad man ska göra det svårt för sig i livet, va.

Och jag ser runt om mig, ser den där mannen och den där tjejen, jaha, har hon också bestämt sig för att hon inte kan finna julen? har han också blivit lurad. Jag tror att jag har blivit lite lurad. Jag tror minnsann att vi bara tror att magin är försvunnen eftersom vi motar bort den i och med vårt ihärdiga frammanande. Vem fan vågar komma ut ur ett litet hörn när man lockar på den sådär som vi gör, med fula julskivor och förvirring.

Och det var ju inte så svårt för Locke och Rosseau och Voltaire och de där, att revoltera mot ett samhälle de inte själva kom ifrån. Det måste väl vara svårare, mer krävande rent socialt, modigare, att revoltera mot sitt eget?

Det vill jag göra. Utmana det där jävla poparetablissemanget, jag är så jävla trött på det. Vänsteretablissemanget, eller åt det hållet, jag vet itne vilken fot jag ska stå på men jag ska fanimig inte stå på den jag är uppväxt med bara för att jag inte kan genomskåda den. För det kan jag, det gör jag, jag

genomskådar ALLT.


Du är det bästa som hänt mig, Bertil.                      Och jag älskar när de städar med avhuggna tandborstar.




Och jag är ARG - på allt idag.

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Nu SKA det gå att kommentera för det är tredje gången jag försöker. Blogg.se är inte vad det borde vara, suck suck...
    Iallafall så var det fint det där med att locka fram julen. Men hur ska man annars locka fram den? Julstämningen kommer ju inte bara av sig självt. Man kanske får sätta på en gammal juldisneyfilm... Julstämningen vara alltid mycket bättre när man var liten. Och vilken jul kommer inte till snälla små barn? =)
    Och så skrev jag att jag skulle vinka lite för att du satt bakom mig, men nu gör du ju inte det (om du inte är osynlig)!
    Godnatt

    2006-12-12 | 22:24:26
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se
  • Sanna säger:

    Nu SKA det gå att kommentera för det är tredje gången jag försöker. Blogg.se är inte vad det borde vara, suck suck...
    Iallafall så var det fint det där med att locka fram julen. Men hur ska man annars locka fram den? Julstämningen kommer ju inte bara av sig självt. Man kanske får sätta på en gammal juldisneyfilm... Julstämningen vara alltid mycket bättre när man var liten. Och vilken jul kommer inte till snälla små barn? =)
    Och så skrev jag att jag skulle vinka lite för att du satt bakom mig, men nu gör du ju inte det (om du inte är osynlig)!
    Godnatt

    2006-12-12 | 22:27:06
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se
  • Anonym säger:

    Himlans fint inlägg säger jag bara. Det är bra att vara arg, och vi tänker minsann ganska likadant tror jag. Fast det där går i vågor för mig, jag är mindre arg nu än förut. Eller åtminstone kommer det fram mindre. Jag tänker oftast att det är synd, jag vet inte riktigt vad det är jag har kompromissat med.. Menmen.
    Det där med förväntningarna på julen är nog avgörande för hur det blir, tror jag.. Jag menar, man vet ju hur det går till, sen kan man fylla det med lite vad som helst? Om man orkar och har humör...
    Julkram i alla fall

    2006-12-20 | 19:02:07
  • Rebecca Junior säger:

    heter jag som postde det där ovanför...

    2006-12-20 | 19:03:16

Kommentera inlägget här: