Rebecca

finns det hjärterum så finns det stjärterum (nyfunnen)

Kategori: Tankar

Jag öppnar ögonen igen, det sticker när ljuset kommer in och påminner mig om att jag faktiskt är vaken. Usch. Axelbandet åker ständigt ner på överarmen - den som har lite leverfläckar, som jag ritar bläcklinjer emellan, jag gör stjärntecken av mina leverfläckar, man skapar ju himmel av huden och så som plötsligt blir sådär "silkeslen" som i dove-reklamen. Himlen och stjärnorna ryms gott och väl på min smaskiga hud samtidigt som universum får god plats i min hals. ”Finns det hjärterum så finns det stjärterum”, säger de ju och det stämmer säkert, min hals mår ganska bra just nu. Inga sura uppstötningar, det brukar jag inte ha heller, kanske är det just också därför som det finns hjärterum

i min hals

Jag minns nästan ingenting. Jag minns inte min sista riktiga lektion i högstadiet och jag minns inte telefonnumret till min lågstadieklass. Minns typ lite av min identitet genom åren och jag minns tydligen allt för mycket, visst minns man det man vill glömma? Fast man är ju allt man var och sådär och man ska vara stolt och sånt. Jag gillar inte när man inte skriver på riktigt, jag har alltid varit en språkpolis men nu vågar jag skriva sånt- jag vågar skriva dom också, även fast jag är mycket väl medveten om det svenska språkets lagar och regler. Sånt pratade jag och min mamma om idag, vi pratade om sveriges lagar och regler, vi pratade om brott och sveriges rättegångar. Jag sa att det är hemskt när de stjäl barnvagnar och rullatorer, mamma undrade om jag visste något fall då de hade stulit rullatorer från gamla tanter men det hade jag inte. Det lät bara väldigt hemskt, RULLATORGÄNGET SLÅR TILL IGEN, typ, kanske kommer de från iran och har någon sån där ’familjesamanhållning’ så att de snor en rullator till sin mormor.

eller kanske inte

jag hörde en bil som kom nu, och jag ser att klockan är ett på natten. Det ringde i telefonen också, och det var några bad guys här omkring som brände upp en bil och rånade en bank. Men jag behöver inte vara rädd för jag kan sätta på musiken igen, och

jag har ändå ganska snygga kläder på mig.

Kommentarer

  • toss. säger:

    Du är verkligen helt otrolig. Jag önskar jag var lika bra på att skriva som du för du är verkligen BÄST och BÄTTRE än någon annan jag läst. Det är ett så... mysigt och vaket språk. Sorry om det blir inflation på glädjerop här, men det får vara så :)
    I LOVE YOU!

    2006-11-22 | 22:49:32
    Bloggadress: http://meisgreece.blogg.se
  • Sanna säger:

    Jaa, jag håller med Toss, men jag måste bara säga att jag tyckte det där med rullatorerna var hur kul som helst, hahaha. Det är kul att sitta och skratta framför datorn.

    2006-11-23 | 22:44:36
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se
  • Isa säger:

    Haha, tog mig en historialektion i rebeccas blogg. Folket tror att jag är knas när jag fnittrar för mig själv xP
    Du måste uppdatera oftare!
    kramar

    2007-02-02 | 13:57:48
    Bloggadress: http://ici.blogg.se

Kommentera inlägget här: