Rebecca

Fylld på liv, eller hign on life

Kategori: Tankar

Jack johnson, du gör min dag. Får mig att hoppa till, börja gå i glädje och självsäkerhet istället för kluvenhet och onda tankar, störda tankar, låga tankar.

Nathalie, du gör min dag, även fast du inte kramas, Näthaly heart rebban liksom. Tårtbit.

Döden Dö-projekten, du gör min dag. Får mig att som i hypnos eller maniskhet börja måla på riktigt, teckna rita skapa kladda och ja kalla det vad du vill men det är mer på rutin. Mer träning. Och lycka när det går bra, när nöjdheten sprider sig över ansikte i ett leende man inte själv ser om man inte tittar lite åt vänster i den dära stora spegeln.

Det finns många som gör min dag idag. Mycket kanske jag inte kan säga, mycket vet jag inte själv. Det jag vet däremot är att jag själv mer och mer gör min dag. Uthärdlig, njutbar. Känslan då man ser på sig själv och tänker att jävlar vad lyckad man kan vara då. Inte för att skryta, nej, jag är inte bra på att skryta. Just därför, just därför - för lite av detta har infunnit sig i mig tidigare.
Ibland kommer såna dagar när jag blir lite småsur för att man inte kan hångla med sig själv, men samtidigt är det bra för då finns det inget som kan förstöras. Jag kan inte förstöras. Jag kommer ju leva med mig själv hela mitt liv! Tänka sig vilket utbyte man kan ha av sig själv ibland. Djupt utbyte och ytligt. Kärlek till sig själv och andra.

Även om det inte är det jag har varit bäst på, att visa kärlek åt mig själv, vet jag att man borde. Man borde bygga upp något, en spänning, en nyfikenhet på vad det här livet i den här kroppen kan ge och ställa till med för otyg. Man ska ha sig själv som sin bästa vän, kanske innan man riktigt kan börja älska andra jag vet inte riktigt.

Men jag vet att man mer och mer är på väg. Och jag känner lycka idag. Självständighet. Frihet, med stöd av de verkligt underbara människor jag känner. Herregud, hur fantastiskt kan man ha det egentligen?
Och hur ofta sabbar jag det i tanken?



and as my mind begins to spread its wings
there's no stop in curiosoty!

I wanna turn the whole thing upside down!
I'll find the things they say just can't be found!

I don't want this feeling to go away

Kommentarer

  • Herman säger:

    jag har din jack johnson skiva bara så du vet.

    2006-10-13 | 21:05:03
  • rebecca säger:

    vad bra=)
    det är bara att ge den till mig när du har lyssnat klart o bränt!

    2006-10-14 | 00:15:04
  • toss. säger:

    Mycket intressant och mycket insikt och mycket åhvadduärenhärligtdjupochbratänkare :) Jag vill också vara sådär positiv och nöjd och förväntansfull. Puss på dig!

    2006-10-15 | 00:47:19
    Bloggadress: http://meisgreece.blogg.se
  • Andrea säger:

    vad klok du är socker. vilken vacker och fin blogg!

    lavlav

    2006-10-15 | 15:44:27
  • Sanna säger:

    Jack Johnson är hur mysig som helst. Pröva att lyssna på Breakdown preis när du vaknat på morgonen. Man känner sig mycket mer avslappnad och laddad för skolan, jag lovar =)

    2006-10-17 | 17:10:01
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se
  • nötkött. säger:

    Oh vad du är bra rebecca!
    Och oh - för att inte tala om hur bra jag är! (Jag lyckades komma ihåg att läsa din blogg, och tadaa. den handlade lixom om mig)
    bah.
    =)

    /nath.

    2006-10-17 | 23:02:05
  • Rebecca säger:

    Ah. Jättefint. Känner mig också sådär ibland. Lite oslagbar.
    Jag skulle läsa din blogg även om det inte var så att jag kände dig = högt betyg!
    (många bloggar läser jag ju bara lite sådär för att jag känner dem som skriver, menar jag)

    2006-11-07 | 22:23:24

Kommentera inlägget här: