Rebecca

I'm a victim of my imagination - the walls are talking but I'm hallucinating

Kategori: Tankar

Fångad i min fiktion, lurad av min image. Min imagination. Min projektion. Min gravitation ökar ibland, ökar ständigt; Drar och sliter, bygger upp slagfärdiga muskler redo-
                                     redo.



och ibland kan jag inte sova, och idag är det söndag. Sitta-i-fönstret-söndag- och titta på alla mönstrena som träden mot den mörknande himlen skapar. Försöker se tomtar. Försöker vänta på skymningslandets man att hämta mig. Försöker se, försöker höra, men motorvägen och ljud från fotbollsplanen samt ljud i högtalare kommer ivägen. Dominerar.

Nedslår. Älskar.

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Å, juste du har också ett sånt där fönster som man kan sitta och titta ut i. Gör det i vinter. Det gör jag alltid på jullovet mitt i natten när alla sover. Hur mysigt som helst.
    Om jag får veta var du bor kan jag klä ut mig till tomte och titta fram bakom en buske och vinka lite sött. Så din tomtedröm blir sann! =)

    2006-10-23 | 21:41:36
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se
  • rebbis säger:

    javisst, hur fantastiskt utvecklande mysigt som helst.

    och jaa snääälla. gör det. jag blir överlycklig!

    2006-10-23 | 21:43:43
  • toss. säger:

    Blir helt tagen av första stycket. Det är så intensivt och, ah! Svart hål som tar mig liksom!
    Myssöndag. Man flyter in i tiden och omgivningen, I get it. "Nedslår. Älskar." Är så avundsjuk på att du alltid hittar de där orden som blir blixtnedslag, sådär jättekraftfulla och man verkligen tänker att "men åh, så ÄR det ju" och KÄNNER det. Du har en gåva!

    Gulligaste kommentaren någonsin i min blogg!

    2006-10-23 | 23:35:33
    Bloggadress: http://meisgreece.blogg.se
  • toss. säger:

    Gah. De sista raderna i min kommentar sket blogg.se i, jävla fegisar :/ Det jag ville säga var i alla fall att:

    Fikafikafika, självklart, can't wait! :)

    2006-10-23 | 23:37:02
    Bloggadress: http://meisgreece.blogg.se
  • Ida säger:

    Du är sjukt bra på att skriva, och jag är trött just nu så jag tror att ja tyvärr inte förstår hela poängen med allt. Men du är bra. det vet jag. Puss.

    2006-10-25 | 00:45:56
    Bloggadress: http://idalindahl.blogg.se

Kommentera inlägget här: