Rebecca

som sticks

Kategori: Tankar

en imaginär inställning, förhoppning om att tretti situps och armhävningar om dagen skulle räcka då en avsky, avsmak ändå med ett uns substans av tvekan – finns känslan, eller är det frånvaron av det djupare klokare förnuftigare eller ibland är hatet det där lilla extra, höljet av glelé överst på köpetårta som man kanske eller äsch mat och filosofi skär sig litegranna en glans i ögonen, hittade nytt ansiktsuttryck idag i spegeln, det finns många tusen i olika vinklar, jag är allvarlig och vacker, avskalad, jag kan fortfarande se oskuldsfullhet i ögonvitan och i snärtig hudbarnrumpehy en irriterande rödaktig prick med ännu rödare centrum på en uppenbar placering, bjöd jag in den? jag bjöd in musiken, jag höjde volymenjag lever inte som förr jag är inte den jag var jo mer eller mindre kanske kanske inte det är det som räknas är det det som räknas som styrkersom sticks

Kommentarer


Kommentera inlägget här: