Rebecca

streetsmart döing eller vadå ööh.

Kategori: Tankar

insnöad i ett litet förvisso mysigt hus det har varat länge nu den här snön, ja
visserligen har det varit sommar, nu höst med löven och det där
men snön är rätt så imaginär och psykisk -
snart anländer den även i fysisk form;

pressar ännu längre in i  tråkiga hörn
dammråttorna är de enda som kommer och går resten stannar
jag vill inte stanna
jag vill ställa mig upp se var jag
befinner mig och sedan gå därifrån med rak rygg  - ett hörn är ju så
konkret och hårt och jag söker just nu mjukhet ömhet och sånt ni har hört det tusen gånger förr

jag söker så mycket jag borde inte
göra det
jag borde promenera oplanerat flanera - flanör det ska jag bli en flanör ja, ja
utan liksom drömmar liksom tankar och mål
rätt dött va

det mesta som är smart är dött

jag vet inte om jag vill vara smart eller död.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: