Rebecca

vilket är ditt år?

Kategori: Tankar

Ett vinglas, en smultronpuss, en gummianka med tomtehatt. En liten flaska med doft. En teckning med en naken man, ett batteridrivet värmeljus.

Ett lojt klockslag; 02 42 - beatles sjöng men nu slutade de för datorn var tvungen att tänka lite. Och jag måste ge den lite tid och plats till det - för jag vet själv hur det blir när man hetsar. Ta det lugnt datorn lilla, snart ska vi få sova båda två.




och år noll
- då jag föddes -

    kom det kameler och volvo v70.


Enligt tideräkningen som är
    min

skapades världen på de timmar
jag så omständligt föddes.


Det är år 17 nu

år 17 kontra 2007
mig kontra världen



 - Jag vinner.

 

Kommentarer

  • Isa säger:

    Hey hon!
    Haha, mina vänner är dina vänner... eller ? xD
    Enligt vad jag tror så borde det ju gå utmärkt!
    Jag längtar redan ;)
    Så hur är det annars med dig, vännen?
    Kramar!

    2007-02-03 | 12:36:09
    Bloggadress: http://ici.blogg.se
  • Anonym säger:

    Ååw I'm so excited! Såklart jag kommer ;)
    Jo, nu är helgen slut och söndagsångesten är som värst..
    Men nu har jag iallafall någonting skoj att se fram emot! =D

    Stor Kram!

    2007-02-04 | 21:31:21
  • nathalie säger:

    åh, år noll - här kan allting hända.
    precis som i diva-boken! :)
    och tänker man lite till så är du nästan som henne. Av fotomodellängd och alltid hungrig (fantastisk, ny annorlunda)
    well, läs den, om du inte redan gjort det!
    kram.

    2007-02-05 | 18:34:41
  • rebban säger:

    nämen hej nath!
    jo jag har ju börjat på den! Fast av nån anledning har jag inte läst på den på länge.. det är nog för att den är så stor och tung, jag har den inte i pocket!
    Men jag ska läsa ut den när jag läst allt jag måste läsa i skolan=)
    tack:)
    kramar

    2007-02-05 | 19:54:35
  • Sanna säger:

    Å, du har tålamod med datorer... helt otroligt.
    Men det var fint det där med att din tideräkning började när du föddes. Har aldrig riktigt tänkt så... Egentligen är man ju inte säker på att något fanns överhuvudtaget innan. Om man ska vara lite filosofisk... Fast då kanske man är lite självisk om man tänker så... och det vill man ju inte vara =)
    PUSS!

    2007-02-06 | 21:53:24
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se

Kommentera inlägget här: