Rebecca

2007

Kategori: Tankar

Och livet börjar så sakteliga smyga sig fram ur hörnen igen på nyårsdagen - solen söker sig över parkeringar med söndersprängda papperskorgar, irriterar stilla i ögonen på de få människor som har orkat sig ut. Vid snabbköpet går trötta människor och stoppar i en femma i kundvagnen, för att handla till vardagsveckan som nu följer. Alla är bakis; 1:a januari: den officiella bakisdagen! Man kan nicka till varandra på busshållplatsen; nicka till de andra som står och håller om huvudet och skymmer ögonen från solen som sticker som syra. Det är tyst men det börjar röra på sig. Bussarna går och människor ska hem från festen de aldrig kom ifrån igår kväll. Gott nytt, tag en alvedon.

Okej, 2006 var mitt år. Jag minns hur jag sa det, skrev det. 2006 innebar resning och fall och därpå resning igen, någon slags tryggare, inre resning som innebar en avdammning av något gammalt och unikt som kan fräschas upp och användas; för det ärju trots allt jag. Det är mig det handlar om, handlade om 2006, och det skulle ju kännas skumt att säga att 2007 också är mitt år, hur länge ska man hålla på så liksom. Och rädsla för nederlag. Men faktum är att alla nästkommande, och alla dåvarande år, är mina år som jag kan spendera hur jag vill. Mitt liv; jag bestämmer och ni andra får titta på.

För jag är så trött på alla sunkiga gamla fördomar och krav. Jag har styrts av dem för länge och det är dags att bryta sig loss; att vara den jag vill vara. Finna en äkta gnista och glans i min lena hud och mina blöta ögon. Nyfikenhet. Öppenhet. Jag tar era dömanden och spolar ner dem i toalettens slingrande rör tillsammans med annat slem och avfall och äckel.

Roses really smell like poo poo poo. Outkast vafan, tack Herman, de är sjyssta. Och jag är fruktansvärt trött på musikfördomarna också, "om det går på radio är det dåligt, om det är hiphop är det dåligt". Jag gillar en del hiphop och jag tänker leta efter mer, det blir en uppgift för 2007. Jag gillar pump it.

Fler uppgifter för 2007? Bli mer medveten och lugn och harmonisk i vardagen. Lära mig att slappna av. inte boka in för mycket (redan sprucket...) Växa och utvecklas och ta varje möjlighet eller lära mig att avstå. Det ligger en makt i att avstå.

Och så ska jag kanske sluta lite med att söka erkännande. Jag ska söka andra, vktigare saker istället. När jag tänker efter är inte världen utanför min hjärna så väldans kul alltid. Jag kanske börjar stanna därinne mer. Hejdå.


Gott nytt 2007. Spräck era löften och må bättre. Älska. (ska jag lära mig hat? Nej. Vi struntar i det.)

Kommentarer

  • Rebecca Junior säger:

    Haha, fint inlägg! Du är bra klok du.
    Det där med musiken har jag också tänkt på. Om jag hör det på NRJ är det kasst, hör jag det utan sammanhang är det okay, om jag hör det och vet att det är en viss repsketerad/bra artist så är det bra!
    Fan vad falskt.
    Haha. Ha det super på Stiftsgården!

    2007-01-01 | 21:40:16
  • rebexx säger:

    puss:)

    2007-01-01 | 22:01:02
  • Anonym säger:

    Oj vad bra du skriver!

    Ja vi satsar på 2007. Det kommer bli ett bra år!
    Puss och kärlek!

    2007-01-03 | 14:49:37
  • rebex säger:

    härligt hörrö!
    vem? =)andie?
    puss!

    2007-01-04 | 16:50:04
  • Andrea säger:

    oj det var jag. jag missade namnlådan :P

    2007-01-05 | 14:40:08

Kommentera inlägget här: