Rebecca

den första augusti

Kategori: Tankar

är det inte alls idag
men
nån gång kanske.


Russinen flyger och jag fryser lite för jag sitter ute. Med täcke och te och äpple och dator på uteplatsen bredvid huset, försöker vänja mig vid att vara hemma, med föräldrar och jobbiga fotbollsplansskrik. Och så solen förstås.

Det jag behöver nu är värme och kött, men allt jag har är kyla och ett äpple.


och nu tog äpplet slut; endast ett litet skrutt ligger bredvid mig och blir så sakteliga alldeles brungult där min mun farit fram och tuggat bort skalet. Jag slänger upp det i backen och låtsas filosofera över tingens förgänglighet.

Ser vår gamla koja, som föräldrarna vill slänga bort. Funderar över tidsbrist och barndomsminnen.

Ser trädtoppar i sol och hoppas på en sommar.

Ser grillen och det vattnas i munnen. Mat. Vad vore vi människor utan mat.

Jadu.

Kommentarer

  • öh säger:

    hej rebecca jag har tråkigt vad gör du jaha sitter ute vid datorn vilket sammanträffande det gör jag med hejdå

    2007-03-18 | 17:02:46
  • Sannah säger:

    Ja, vi vore något sladdrigt och tråkigt utan mat. Alldeles skrumpna som äppelskruttet.

    2007-03-18 | 22:03:06
    Bloggadress: http://iggstromming.blogg.se
  • rebecca säger:

    haha:D
    du har så rätt, så rätt.

    och nu blev jag kissnödig igen sanna. Jag har verkligen varit kissnödig hela dagen.

    2007-03-19 | 23:13:42
  • johanna säger:

    hej rebecca!
    hoppas du lever och frodas och sådana grejer - varit i sydamerika och allt? vilken satsning! haha, vad roligt för dig.
    nu någon gång snart ska vi spela ihop igen. eller rättare sagt, jag och johanna ska komma till piparna och spela med er den 29 mars inför konserten i nacka. och min fråga, efter denna lilla utläggning om saker du nog redan vet, är om det skulle kunna vara så att du kunde låna mig ditt mobilnummer - för varken mitt eller johannas lokalsinne slår väl världsrekord - så att vi kan ringa om vi hamnar fel när vi ska ta oss till er... :)

    jag mår bra. om du undrar.
    vi hörs och ses säkert.
    kramkram

    2007-03-21 | 22:16:37
    Bloggadress: http://johannaas.blogg.se

Kommentera inlägget här: