Rebecca

Kräver ingenting, på ett mycket krävande vis.

Kategori: Tankar

om du vill se

mig,

 

transparent men vilar på säker grund

som säkert för sig mellan platser

 

sällsamt ljus kan strila bakom och genom skynket, du ser det

genom ögonen

ett sällsamt ljus vilar där, aldrig på flykt

 

ständigt i rörelse

i vilande rörelse

 

jag är fågeln som har ett bo i andras sängar

och kan vila tryggt

utan att

knäppa upp alla knappar

 

jag kan också visa dig

om du vill se mig

 

jag är inte rädd -

 - om jag inte uppskattas

vet jag att du inte sett allt

 

Men jag är rädd för människan som älskar mig

för jag vet

att denne inte sett allt.

 

 

Det finns alltid något bakom, är det inte så?

 

Ett sällsamt ljus i bruna ögon,

lugn, svagt solkysst hy -

 

 

den kräver ingenting

på ett mycket krävande vis.

Kommentarer

  • Rebecca junior säger:

    "jag är inte rädd -

    - om jag inte uppskattas

    vet jag att du inte sett allt



    Men jag är rädd för människan som älskar mig

    för jag vet

    att denne inte sett allt."

    Särskilt det var verkligen skitfint! Och klockrent, som man säger på klyschors vis!

    2008-04-01 | 20:17:02

Kommentera inlägget här: