Rebecca

2008 - en påse frihet

Kategori: Tankar

Jag fick i 18årspresent en påse frihet, som ska försöka få mig att komma ihåg hur jävla fri jag egentligen är om jag bara vill. Det är en påse som ska påminna mig om att viljan finns, viljan är, frihet är. När jag tänker på frihet tänker jag på Rasmus på Luffen. Han är frihet. Det är frihet att få luffa mellan gårdarna, springa på landsvägarna och skutta och sjuga att man är fri, fri som en fågel, som man ju kan vara. Åtminstone om man bodde som en luffare på landet för en hundra år sen.

Det blåser i mitt hår. Solen glänser ur mina ögon.

Jag ska bannemej se till att 2008 blir ett spännande år. Jag reste mig under 2007, nu ska jag börja gå, och vara redo för det. Jag ska ta vara på och dessutom ska jag lära mig en sak - att säga nej mer och säga ja mer och att lyssna på mina egna signaler. Just nu är de så bluddriga, överröstade av kosmiska störningar.

Träd kan omöjligt vara annat än liv.


Nu ska jag snart få sällskap, sedan ska jag till Stiftsgården. Som jag har längtat! Äntligen, äntligen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: