Rebecca

Arrive without travelling

Kategori: Tankar

2007

var ett år som har gått fort, än sakta, liksom all annan tid. När jag tänker på det ser jag ett snöre i ring, som är längre på vårterminen och tar många svängar. Leder framåt - som en fröken med dagisbarnen i ett rep med knutar - knutarna kan man knyta opp, det är en sak som är bra med knutar. Uppknytning ger tillfredsställelse.
 Jag skulle vilja säga att det har hänt mycket det här året som har påverkat mig ganska djupt. Så, för att ta det från början:

ROS till syster med barn, som fick en liten visit i början av året uppe i Jämtland.
ROS till Argentina - och hela Sydamerika, kontinenten i mina drömmar!
ROS till Moskén där jag och Sanna praktiserade en vecka i vår. Glöms sällan. Många viktiga diskussioner och insikter.
ROS till Berlinresan med vänner som lärde en lite om att vara tillsammans med just vänner.
ROS till avslappningar, jogging och självkänsleböcker. Och solen.
RIS och ROS till Rickard.
ROS till Stiftsgårdssommar.
ROS till Polen, vår härliga klass och fina mentorer.
RIS till höstens dåligtmående och stress och helvetesveckor.
ROS till en helg vid Gripsholm med Noaks Ark, många människomöten.
ROS till julen och 18åringen.

Tack då för året som öppnade.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: