Rebecca

Stå på din egen sida

Kategori: Tankar

Jag är arg. Uppbruten. Ledsen.

Så nu förväntas det att jag ska veta? Nej, men det förväntas att jag ska orka. Orka antingen spela med eller säga ifrån, jag orkar ingetdera just idag.

Jag önskar att allt fick plats.


Det värsta är att jag börjar inse hur illa jag behandlar mig själv och andra ibland och hela tiden, det är grundläggande. Ett systematiskt fel. Jag måste in på molekylärnivå och dirigera, men jag är inte innesluten i kirurgins vackra konst.

Och att acceptera, att acceptera att inte vara den man borde vara. Jag är inte så medveten som jag borde vara. Jag är inte så medkänslig som jag borde vara. Borde vara. Borde vara.

Jag ser igenom, ser igenom beteende på beteende på beteende. Skulle vilja kunna kartlägga allt. Sätta namn och slå hål på myter. Men kanske är detta ödeläggande, om det hela grundar sig på en placeboeffekt?

Tankens kraft är total. Det gäller att inte använda den på motståndarens sida. Vem är egentligen denna motståndare, om inte du själv?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: