Rebecca

Jag och jakten på viljan.

Kategori: Tankar

Detta är en hård period med mycket sol och ledighet. Ledigheten finns i kalendern. I mitt huvud finns en annan kalender, en kalender med en tidsinställd bomd som jag bestämde mig, redan för ett år sedan, att förstöra. Särskilt nu, särskilt nu vill jag inte ha den. Den är full av krav och press.

Så jag förstör den. Jag hoppar på den, kastar bort den med den kastarm som jag aldrig har haft, jag kastar den i papperskorgen, jag låter den blåsa iväg i en mycket stark vind. Men alltid tycks en liten geléaktig sträng sitta fast mellan oss. 

Den är inte jag. 

Jag vill inte att den ska förknippas med något som jag är, och jag vill inte heller att jag ska se den som mitt outbytbara attribut. 

Annars har jag ont om viljor. Eller: de är utspridda, de är små eldflugor i natten som surrar omkring utan plan och utan att jag ska kunna lokalisera eller fånga dem. Jag har många viljor och de flyger i olika riktningar. 

Många olika små eldflugor. Men ibland får jag en glimt av solen.


Jag vill alltid se solen.

Kommentarer

  • Rebecca! säger:

    Fint inlägg hörredu :)

    Är du hemma nu?

    Pussel

    2008-10-19 | 10:44:40
  • Rebecca säger:

    tack så mycket!

    Jo, nu är jag hemma och förvirrad.. tänker på dig ibland, vill träffa dig nån gång!

    kramar!

    2008-10-21 | 23:00:55
    Bloggadress: http://rebeccaklitgaard.blogg.se/paris

Kommentera inlägget här: